fbpx

Rólunk írták, mi írtuk

Cikkek, megjelenések a Digiméterről és kutatásainkról

"Az infrastruktúra rendben van - Figyelő interjú

Múlt héten interjút adtam a Figyelő hetilapnak a Digiméter projektünk 2022 tavaszi kutatásának eredményei kapcsán. A lapban egy rövidített verzió jelent meg 2022 júniusában, de a lap engedélyével alább olvasható a teljes interjú szövege.” (probesz.medium.com – 2022.06.20.)

"Költségvetés, kkv digitalizáció, online export

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Pintér Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa, a Digiméter projektvezetője mondja a részleteket.” (Millásreggeli – 2022.06.15)

Az interjú a felvételen 52:50-től hallható.

"Kontrollforradalom, adatvezéreltség és megfigyelési kapitalizmus

James Beniger szerint a történelem kontrollválságok és forradalmak sorozata. A legújabb kontrollforradalom hozza létre az adatvezérelt működésmódot, amely valós idejű adatgyűjtésen, algoritmusokon és automatizmusokon alapul. Ennek ígérete a hatékonyabb és versenyképesebb szervezet, elsősorban a gazdaságban. A folyamatot kétfelől éri kritika: egyrészt a megfigyelési kapitalizmus elmélete felől, amely szerint a megfigyelés inherens része a rendszernek, másrészt azok felől, akik az adatvezéreltség nem szándékolt következményeire hívják fel a figyelmet. Az externáliákra a Facebook nyújtja a legkoncentráltabb példát; a cikk bemutatja, miért és hogyan fordulnak önmaguk ellentétébe a cég eredetleg jószándékú gazdasági és társadalmi ígéretei, miközben megjelenik a visszhangkamra, a szűrőbuborék, a post-truth és a fake news világa. A cikk a hazai helyzet ismertetésével zárul; az adatvezérelt kapitalizmus kialakulásában a magyar vállalkozások lemaradni látszanak az európai (DESI) és magyar adatok alapján (Digiméter) egyaránt.” (Századvég – 2022. március)

"Lehangoló szinten a magyar kkv-k digitalizációja

Szinte teljesen reménytelen ügynek látszik a hazai kkv-szektor digitalizációjának érdemi fejlesztése, miután a szegmens digitális fejlettségét még a járványhelyzet sem befolyásolta számottevően – derül ki egy friss kutatásból.” (HWSW – 2022.05.26.)

"A Covid hatása a kkv-kra: immunisak lettek a digitalizációra

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Távmunka csupán a kkv-k negyedénél található, az ügyfélszerzés továbbra is főként személyes csatornákon zajlik, szakértői támogatás igénybevételére pedig kevéssé nyitottak a cégek. A pénzügyek területén már látható a digitális megoldások térhódítása, bár átlagban ez is csak közepes teljesítményt jelent a Digiméter Covid ’22 Indexe alapján.” (DigitalHungary – 2022.05.25.)

"Immunisak lettek a digitalizációra a vállalkozások

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Távmunka csupán a kkv-k negyedénél található, az ügyfélszerzés továbbra is főként személyes csatornákon zajlik, szakértői támogatás igénybevételére pedig kevéssé nyitottak a cégek. A pénzügyek területén már látható a digitális megoldások térhódítása, bár átlagban ez is csak közepes teljesítményt jelent a Digiméter Covid ’22 Indexe alapján.” (MMOnline – 2022.05.30.)

"Kezd látszani a digitalizáció hatása a kkv-knál

A magyar kkv-k egyre nagyobb hányada használja a digitális megoldásokat, főleg a pénzügyek esetében.” (Belföldi Hírek – 2022.05.29.)

"A kényszerdigitalizáció sem hozott áttörést

A koronavírus két éve is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között.” (Jövő Gyára – 2022.05.27.)

"Megakadt a hazai kkv-k digitalizációja?

 Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” Millásreggeli – 2021.10.27.)

"Internet Hungary: Egyre tudatosabbak a felhasználók, de még van hova fejlődni

2000-es évek közepe óta tapasztalható, hogy a sales tevékenységekben nagyobb figyelmet kap a fogyasztók lelke, pszichéje és viselkedése, illetve az azokat befolyásoló hatások. Hogyan viselkednek ma a fogyasztók, milyen hatások érik őket tanulmányok, gyakorlati megvalósítások formájában követhettük nyomon az idei Internet Hungary konferencia központi témája a viselkedési közgazdaságtan, Business of Hungary blokkjának előadásain és beszélgetésein.” (DigitalHungary – 2021.10.27.)

"Furcsa kettőség a kkv-k digitalizációjában

A kis- és középvállalkozások digitális fejlesztéseinél tetten érhető egyfajta kettősség, amelyet a legfrissebb Digiméter kutatás is megerősített. Míg a társaságok döntéshozói és munkavállalói magánemberként az internethasználatukban és az okoseszközök alkalmazásában feltehetően nem térnek el szignifikánsan a hazai átlagtól, addig a cégüknél, illetve a munkahelyükön mégis sokszor megelégszenek a meglévő folyamatokkal és az analóg megoldásokkal.” (IoT Zóna – 2021.10.25.)

"Digiméter: látszólag megtorpant a kkv-k digitalizációja

2020 után idén is felmérték a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációját. A fő index 40-es értéke a 100-as skálán nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amelyek hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik. A hazai digitalizációt ugyanakkor furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket. Kivételek természetesen akadnak, ezért is hívta életre a mérés mögötti konzorcium 2021-ben a Digiméter-díjat, hogy kiemeljék a követendő példákat.” (IoT Zóna – 2021.10.14.)

"Így állnak a hazai kkv-k a digitalizációval

A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket. Kivételek persze akadnak, ezért is hívta életre a mérés mögötti konzorcium 2021-ben a Digiméter-díjat, hogy kiemeljék a követendő példákat.” (MMOnline – 2021.10.14.)

"Megakadt a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációja?

Friss kutatás szerint a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációja nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (ZAOL – 2021.10.14.)

"Megakadt a magyar cégek digitalizációja

A Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik. A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket. Kivételek persze akadnak, ezért is hívta életre a mérés mögötti konzorcium 2021-ben a Digiméter-díjat, hogy kiemeljék a követendő példákat.” (Piac &Profit – 2021.10.13.)

"A hazai kkv-k digitalizációja egy helyben toporog

A magyar kis- és középvállalkozások számos területen lemaradnak a lakossághoz képest, nem használják ki a munkavállalóik meglévő digitális készségeit.” (Világgazdaság – 2021.10.13.)

"Látszólag megakadt a hazai kkv-k digitalizációja

A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket.” (IT Café – 2021.10.13.)

"Sokszor vaktában szórják a pénzt a neten a kkv-k

A hazai kis- és közepes vállalkozások mintegy fele fordít figyelmet a digitális marketingre, de döntő többségüknél hiányzik az előre átgondolt stratégia – derült ki az idén tavasszal készült Digiméter kutatásból.” (IoT Zóna – 2021.07.15.)

"Nem jellemző a tudatosság a kkv-k digitális marketingtevékenységére

A magyarországi KKV-k csupán fele végez digitális marketing tevékenységet, viszont döntő többségük előre átgondolt stratégia nélkül dönt a költésekről. A vállalatok körében a legnépszerűbb platform a Facebook – derül ki az átfogó Digiméter kutatásból.” (Világgazdaság – 2021.07.05.)

"Találomra költik a pénzüket a neten a magyar cégek, már amelyik egyáltalán hajlandó ilyesmire

A magyarországi kis- és középvállalatok közel fele végez valamilyen online csatornán marketingtevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költi a pénzét – derül ki a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) 2021 tavaszi méréséből, amely ezúttal célzottan a kkv-k marketingaktivitását vizsgálta. A friss adatok azt is megmutatják, hogy a módszeresség hiánya sokaknál hogyan “ég bele a rendszerbe”: mivel az átgondolatlanul elindított kampányok kiértékelése sem professzionális módszerekkel történik, ez megnehezíti a következő etapok tudatos tervezését.” (Hvg.hu – 2021.06.16.)

"Ez tényleg súlyos: ész nélkül szórják ki a pénzüket a magyar kisvállalkozók

A magyarországi KKV-k közel fele végez digitális marketing tevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költ – derült ki egy friss kutatásból. Emellett a kampányok utólagos kiértékelése és általában a marketing célú adatok kezelése sem professzionális módszerekkel történik, ami nyilvánvalóan megnehezíti a tudatos tervezést. A kutatás azt is vizsgálta, hogy a vállalatok terveznek-e javítani a helyzeten.” (Pénzcentrum – 2021.06.16.)

"Ha egyet akarsz lendíteni a cégeden, ezzel tedd!

Közeledve az év vége felé az ember jogosan teheti fel magában a kérdést, hogy hova szeretne eljutni az újévben, milyen területeken szeretné fejleszteni a vállalkozását. Ha limitáltak is a lehetőségeid, egy dologba biztosan érdemes fektetned: a vállalkozásod adminisztrációjának a modernizálásába! Hogy miért? Mert komoly előnyt szerezhetsz vele a versenytársaiddal szemben! Mutatjuk, hogy miért és hogyan!” (Számlázz.hu – 2020.12.17.)

"Hazai digitalizáció: nagy lendület, kis hatásfok

A Digiméter mintegy nyolcszáz hazai kkv körében végzett felmérésének célja egy reprezentatív index, a Digitális Versenyképességi Mutató létrehozása, illetve annak hosszú távú, folyamatos mérése és publikálása. Az idén augusztus végén indult adatfelvétel során hat témakörben mérték fel a vállalkozások digitális képességeit: digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, illetve informatikai biztonság.” (DigitalHungary – 2020.10.08.)

"Bajban vannak a hazai kkv-k, ha otthon ragadnak a dolgozók

Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve Budapest és a vidék között – derül ki egy felmérésből.” (HWSW – 2020.07.07.)

"Lehet-e trójai faló a számlázás és fizetés a vállalati digitalizációban?

A vállalati digitalizáció felértékelődését jól jelzi, hogy egyre több konferencia, esemény foglalkozik a témával. A Portfolio nemrég tartotta kifejezetten digitális transzformációs konferenciáját. Az IVSZ áprilisi Smart konferenciáján dedikált kerekasztalban foglalkoztunk a témával. De megjelent ágazati eseményeken is a digitalizáció, a 3. Proptech konferencián május végén szenteltünk a digitalizációs kérdéseknek egy kerekasztalt az ingatlanszakma kihívásait vizsgálva. Végül a napokban lezajlott Business Fest részeként megrendezett IT Festen is kiemelt szerepet kapott a digitalizáció témája.” (G7 – 2022.06.17.)

"A digitalizáció érték, ami forintosítható

Ma már nem kérdés, hogy a cégeknek – és ez érvényes a mikro-, kis- és középvállalkozásokra is – számolniuk kell a digitalizációval. Aki kimarad, az lemarad. Egyre több céges folyamat válik digitalizálttá, általános munkafázisok, mindennapi feladatok automatizálhatók. Ez nemcsak az egyes területeken dolgozó kollégák munkavégzésében hoz könnyebbséget, hanem hatással van a vállalkozás teljes működésére és értékére is. Mérhető-e mindez? Hogyan ragadható meg a digitalizáltság értéke? Ennek jártunk utána.” (DocuWorld – 2022.06.10.)

"Digitalizációról a Proptech konferencián

2022. május 25-én rendezték meg a harmadik hazai proptech konferenciát, amely az ingatlan tervezéssel, építéssel, bérléssel, bérbeadással, üzemeltetéssel stb. kapcsolatos technológiai trendekkel és innovációkkal foglalkozott.” (probesz.medium.com – 2022.06.01.)

"Immunisak lettek a magyar vállalkozások a Covid-hatásra, csak sajnos nagyon rossz értelemben

A koronavírus-járvány az elmúlt két évben kényszerdigitalizációba vitt bele a közoktatástól az egészségügyön át az ügyfélszolgálatokig szinte minden területet. De még ez a nyomás és ez a két év sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből.” (HVG – 2022.05.26.)

"A pandémiás kényszerdigitalizáció sem fogott ki a magyar kisvállalkozásokon

Gyorsabban szereztek immunitást a digitalizációval, mint a Coviddal szemben.” (BitPort – 2022.05.26.)

"A Covid hatása a kkv-kra: immunisak lettek a digitalizációra

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Távmunka csupán a kkv-k negyedénél található, az ügyfélszerzés továbbra is főként személyes csatornákon zajlik, szakértői támogatás igénybevételére pedig kevéssé nyitottak a cégek. A pénzügyek területén már látható a digitális megoldások térhódítása, bár átlagban ez is csak közepes teljesítményt jelent a Digiméter Covid ’22 Indexe alapján.” (Prím Online – 2022.05.30.)

"Digiméter: nem érdemes kicentizni a digitális fejlesztéseket

Nagyon sok kitörési lehetőség van még a kkv-k digitalizációjában a Digiméter legutóbbi kutatása szerint. Bár a két évvel ezelőtti járványhelyzet hozott egyfajta felfutást, de 2021-ben már megtorpanást jelzett a hazai üzleti körkép.” (TrendFM – 2022.04.25.)

"Digiméter: a pénzügyek területén látható a digitális megoldások térhódítása a magyar kkv-k körében

A digitális megoldások térhódítása a pénzügyek területén látható a magyar kis- és középvállalkozásoknál (kkv-k), míg körükben a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata nem terjedt el széles körben.” (Infotér – 2021.10.27.)

"Sokkhatások és állami kényszer viszi előre a magyar vállalkozások modernizációját

Az Európai Unió Digital Economy and Society Index (DESI) rendszeres méréseinek köszönhetően évről-évre látható, hogy Magyarország hol tart a digitalizációs versenyfutásban. Az öt dimenzióban mérő DESI adatai alapján beazonosítható, hogy leginkább a digitális technológiák integráltságában maradunk el az EU átlagától, ami a vállalkozások digitális felkészültségét összegzi.” (G7 – 2021.10.27.)

"Kettőségek a kkv-k digitalizációjában

A kis- és középvállalkozások digitális fejlesztéseinél tetten érhető egyfajta kettősség, amelyet a legfrissebb Digiméter kutatás is megerősített.
Míg a cégek döntéshozói és munkavállalói magánemberként az internethasználatukban és az okoseszközök alkalmazásában feltehetően nem térnek el szignifikánsan a hazai átlagtól, addig a cégüknél, illetve a munkahelyükön mégis sokszor megelégszenek a meglévő folyamatokkal és az analóg megoldásokkal.” (TrendFM – 2021.10.25.)

"Megakadt a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációja?

Friss kutatás szerint a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációja nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (Kisalföld.hu – 2021.10.14.)

"Digiméter: látszólag megakadt a hazai KKV-k digitalizációja

A Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (Kosárérték – 2021.10.14.)

"Lefékeződött a hazai kkv-k digitalizációja

A Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest.” (HWSW – 2021.10.13.)

"Otthon mindenki az internet császára, de a munkahely ajtaján belépve ezt sokan elfelejtik

A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként használják a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat, addig munka közben sokszor nélkülözik azokat – ez derül ki a Digiméter kutatássorozat kedd délután bemutatott friss adataiból. A százas skálán számolt index idén is 40 ponton áll, tehát látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az elemzők szerint azonban az adatok mélyére nézve több apró elmozdulást látni, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (HVG – 2021.10.13.)

"Hogy állnak a hazai kkv-k digitális felkészültség és a marketing terén?

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Kis Ervin Egon e-kereskedelmi szakértő, a Digiméter kutatássorozat ötletadója és Donáth Fruzsina, a hazai kkv-k digitális felkészültségével foglalkozó kutatás felelőse.” (Media1 – 2021.08.15.)

"Digitális marketing: kiaknázatlan lehetőségek sora? – A Digiméter kutatás tanulságai

Céged működésének ma már majd’ minden területe digitalizálható: még ha fizikai készlettel dolgozol, annak nyilvántartása is simán történhet a felhőben, a pénzügyi adminisztrációról nem is beszélve. Illetve itt a PARKban ez utóbbiról beszélünk a legtöbbet, de nem most: ezúttal azt a területet vizsgáljuk a Digiméter kutatás éles fényében, melynek segítségével piacra viszed a termékedet, ez pedig a marketing.” (Számlázz.hu Park – 2021.06.17.)

"Van hová fejlődniük a hazai kkv-knak a digitális marketing terén

A 2020-ban indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, évente végzett átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai KKV-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a KKV-k online marketingtevékenységét vizsgálta az INTREN szakértői segítségével. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió Ft és 18 milliárd Ft közötti árbevételű cégek körében, telefonos adatfelvétellel, 200 cégből álló mintán végezték.” (Marketing&Média Online – 2021.06.17.)

"Az értéknövelő cégek tudnak okosan digitalizálni – interjú Kis Ervin Egonnal

Korlátlan konkurenciát vagy korlátlan lehetőséget hoz el a digitális világ? Attól függ, ki mennyire felkészült. A magyar kkv-szektorban egyelőre nem a mesterséges intelligencia és a big data megoldások bevezetésében kell gondolkodni, hanem az online jelenlét legegyszerűbb szabályait kellene betartani Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting vezető tanácsadója szerint. ” (DigitalHungary – 2020.12.08.)

"A Digiméter megmérte: nagy lendülettel, de kis hatásfokkal állnak át a magyar vállalkozások

A hazai kkv-szektor nagy része az elmúlt hónapokban még csak elindult a digitalizáció útján – derül ki a Digiméter 2020-as kutatási jelentéséből, amely szerint a nagyobb cégek előrébb járnak, mint a kisebb vállalkozások. Az adminisztrációs folyamatok terén egész jól állnak a magyar piaci szereplők, de az értékesítés és marketing a legtöbb hazai cégnél még javarészt múlt századi eszközökkel folyik. A kutatásból az is kiolvasható: Magyarországon a legnagyobb innovációs motivátor a NAV.” (HVG – 2020.10.08.)

"Mutatjuk, hogy mi az, amivel a koronavírus sem bírt el

A március közepén hirtelen jött járványügyi korlátozások gyors döntésekre kényszerítették a hazai kkv-k vezetőit, akik a tevékenységük jellegétől függően elsősorban az otthoni munkavégzés (home office) és a digitális ügyfélszerzési csatornák irányába mozdultak. A Digiméter kutatása szerint a megkérdezett vállalkozások 65%-a alkalmazta a távmunkát a korlátozások bevezetése után, de ezen belül az infokommunikációs területen tevékenykedő cégeknél 94% volt ez az arány, míg a kereskedelmi szektorban csak 58% – bár itt volt a legnagyobb a növekedés. A home office lehetőségét a cégek több mint fele tervezi fenntartani a korlátozások megszűnése után is.” (DigitalHungary – 2020.07.07.)

"Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára - a koronavírus árnyékában mérjük fel a hazai digitális gazdaságot

A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni. A Smart Commerce Consulting kezdeményezésére, az eNET-tel és a Reacty Digitallal együttműködésben most induló kutatássorozat ezt a folyamatot fogja hosszú távon monitorozni.” (SmartCommerce Blog – 2020.05.19.)

"A koronavírus nyertese a home office

Lezárult a Digiméter projekt bevezető kutatása, amely során a koronavírus–járvány hazai kis- középvállalkozásokra gyakorolt hatását kívántuk felmérni. Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve a Budapesten és a vidéken működő vállalkozások között. ” (Reacty.Digital – 2020.07.07.)

Az oldalon lévő tartalmak a Creative Commons 2.5 licenc feltételeinek megfelelően szabadon terjeszthetők.
Adatvédelmi nyilatkozat