Rólunk írták, mi írtuk

Cikkek, megjelenések a Digiméterről és kutatásainkról

"Hogy állnak a hazai kkv-k digitális felkészültség és a marketing terén?

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Kis Ervin Egon e-kereskedelmi szakértő, a Digiméter kutatássorozat ötletadója és Donáth Fruzsina, a hazai kkv-k digitális felkészültségével foglalkozó kutatás felelőse.” (Media1 – 2021.08.15.)

"Sokszor vaktában szórják a pénzt a neten a kkv-k

A hazai kis- és közepes vállalkozások mintegy fele fordít figyelmet a digitális marketingre, de döntő többségüknél hiányzik az előre átgondolt stratégia – derült ki az idén tavasszal készült Digiméter kutatásból.” (IoT Zóna – 2021.07.15.)

"Nem jellemző a tudatosság a kkv-k digitális marketingtevékenységére

A magyarországi KKV-k csupán fele végez digitális marketing tevékenységet, viszont döntő többségük előre átgondolt stratégia nélkül dönt a költésekről. A vállalatok körében a legnépszerűbb platform a Facebook – derül ki az átfogó Digiméter kutatásból.” (Világgazdaság – 2021.07.05.)

"Találomra költik a pénzüket a neten a magyar cégek, már amelyik egyáltalán hajlandó ilyesmire

A magyarországi kis- és középvállalatok közel fele végez valamilyen online csatornán marketingtevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költi a pénzét – derül ki a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) 2021 tavaszi méréséből, amely ezúttal célzottan a kkv-k marketingaktivitását vizsgálta. A friss adatok azt is megmutatják, hogy a módszeresség hiánya sokaknál hogyan “ég bele a rendszerbe”: mivel az átgondolatlanul elindított kampányok kiértékelése sem professzionális módszerekkel történik, ez megnehezíti a következő etapok tudatos tervezését.” (Hvg.hu – 2021.06.16.)

"Ez tényleg súlyos: ész nélkül szórják ki a pénzüket a magyar kisvállalkozók

A magyarországi KKV-k közel fele végez digitális marketing tevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költ – derült ki egy friss kutatásból. Emellett a kampányok utólagos kiértékelése és általában a marketing célú adatok kezelése sem professzionális módszerekkel történik, ami nyilvánvalóan megnehezíti a tudatos tervezést. A kutatás azt is vizsgálta, hogy a vállalatok terveznek-e javítani a helyzeten.” (Pénzcentrum – 2021.06.16.)

"Ha egyet akarsz lendíteni a cégeden, ezzel tedd!

Közeledve az év vége felé az ember jogosan teheti fel magában a kérdést, hogy hova szeretne eljutni az újévben, milyen területeken szeretné fejleszteni a vállalkozását. Ha limitáltak is a lehetőségeid, egy dologba biztosan érdemes fektetned: a vállalkozásod adminisztrációjának a modernizálásába! Hogy miért? Mert komoly előnyt szerezhetsz vele a versenytársaiddal szemben! Mutatjuk, hogy miért és hogyan!” (Számlázz.hu – 2020.12.17.)

"Hazai digitalizáció: nagy lendület, kis hatásfok

A Digiméter mintegy nyolcszáz hazai kkv körében végzett felmérésének célja egy reprezentatív index, a Digitális Versenyképességi Mutató létrehozása, illetve annak hosszú távú, folyamatos mérése és publikálása. Az idén augusztus végén indult adatfelvétel során hat témakörben mérték fel a vállalkozások digitális képességeit: digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, illetve informatikai biztonság.” (DigitalHungary – 2020.10.08.)

"Bajban vannak a hazai kkv-k, ha otthon ragadnak a dolgozók

Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve Budapest és a vidék között – derül ki egy felmérésből.” (HWSW – 2020.07.07.)

"A koronavírus nyertese a home office

Lezárult a Digiméter projekt bevezető kutatása, amely során a koronavírus–járvány hazai kis- középvállalkozásokra gyakorolt hatását kívántuk felmérni. Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve a Budapesten és a vidéken működő vállalkozások között. ” (Reacty.Digital – 2020.07.07.)

"Digitális marketing: kiaknázatlan lehetőségek sora? – A Digiméter kutatás tanulságai

Céged működésének ma már majd’ minden területe digitalizálható: még ha fizikai készlettel dolgozol, annak nyilvántartása is simán történhet a felhőben, a pénzügyi adminisztrációról nem is beszélve. Illetve itt a PARKban ez utóbbiról beszélünk a legtöbbet, de nem most: ezúttal azt a területet vizsgáljuk a Digiméter kutatás éles fényében, melynek segítségével piacra viszed a termékedet, ez pedig a marketing.” (Számlázz.hu Park – 2021.06.17.)

"Van hová fejlődniük a hazai kkv-knak a digitális marketing terén

A 2020-ban indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, évente végzett átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai KKV-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a KKV-k online marketingtevékenységét vizsgálta az INTREN szakértői segítségével. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió Ft és 18 milliárd Ft közötti árbevételű cégek körében, telefonos adatfelvétellel, 200 cégből álló mintán végezték.” (Marketing&Média Online – 2021.06.17.)

"Az értéknövelő cégek tudnak okosan digitalizálni – interjú Kis Ervin Egonnal

Korlátlan konkurenciát vagy korlátlan lehetőséget hoz el a digitális világ? Attól függ, ki mennyire felkészült. A magyar kkv-szektorban egyelőre nem a mesterséges intelligencia és a big data megoldások bevezetésében kell gondolkodni, hanem az online jelenlét legegyszerűbb szabályait kellene betartani Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting vezető tanácsadója szerint. ” (DigitalHungary – 2020.12.08.)

"A Digiméter megmérte: nagy lendülettel, de kis hatásfokkal állnak át a magyar vállalkozások

A hazai kkv-szektor nagy része az elmúlt hónapokban még csak elindult a digitalizáció útján – derül ki a Digiméter 2020-as kutatási jelentéséből, amely szerint a nagyobb cégek előrébb járnak, mint a kisebb vállalkozások. Az adminisztrációs folyamatok terén egész jól állnak a magyar piaci szereplők, de az értékesítés és marketing a legtöbb hazai cégnél még javarészt múlt századi eszközökkel folyik. A kutatásból az is kiolvasható: Magyarországon a legnagyobb innovációs motivátor a NAV.” (HVG – 2020.10.08.)

"Mutatjuk, hogy mi az, amivel a koronavírus sem bírt el

A március közepén hirtelen jött járványügyi korlátozások gyors döntésekre kényszerítették a hazai kkv-k vezetőit, akik a tevékenységük jellegétől függően elsősorban az otthoni munkavégzés (home office) és a digitális ügyfélszerzési csatornák irányába mozdultak. A Digiméter kutatása szerint a megkérdezett vállalkozások 65%-a alkalmazta a távmunkát a korlátozások bevezetése után, de ezen belül az infokommunikációs területen tevékenykedő cégeknél 94% volt ez az arány, míg a kereskedelmi szektorban csak 58% – bár itt volt a legnagyobb a növekedés. A home office lehetőségét a cégek több mint fele tervezi fenntartani a korlátozások megszűnése után is.” (DigitalHungary – 2020.07.07.)

"Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára - a koronavírus árnyékában mérjük fel a hazai digitális gazdaságot

A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni. A Smart Commerce Consulting kezdeményezésére, az eNET-tel és a Reacty Digitallal együttműködésben most induló kutatássorozat ezt a folyamatot fogja hosszú távon monitorozni.” (SmartCommerce Blog – 2020.05.19.)

Az oldalon lévő tartalmak a Creative Commons 2.5 licenc feltételeinek megfelelően szabadon terjeszthetők.
Adatvédelmi nyilatkozat