fbpx

Rólunk írták, mi írtuk

Cikkek, megjelenések a Digiméterről és kutatásainkról

"Digimeter 2024: Reorganization instead of digital catch-up

After 2020, 2021 and 2022, Digiméter assessed the level of digitization of domestic small and medium-sized enterprises (SMEs) for the fourth time.” (Trade Magazin  – 2024.04.18.)

"Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter 2020, 2021, 2022 után készítette el újból a felmérést, az adatok összehasonlíthatósága érdekében a már megszokott módon közel 50 kérdéssel, 6 területen vizsgálta a cégek digitalizációját (Digitális jelenlét, Digitális mindennapok, Vállalkozásvezetés, Értékesítés és marketing, Digitális pénzügyek, Informatikai biztonság). A telefonos adatfelvétel 2024 februárjában zajlott, a 600 cégből álló, többszörösen rétegzett minta reprezentálja a hazai kis-és középvállalkozásokat, az 5-249 fős és a 10 millió – 18 milliárd forint közötti árbevételű cégekre vonatkozóan.” (MMOnline – 2024.04.18.)

"Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

A hat alindex tekintetében tovább nőttek az egymáshoz viszonyított különbségek: az eddig is élen járó Digitális pénzügyek jelentős fejlődést tudott produkálni, míg a korábban is sereghajtó Értékesítés és marketing visszaesést mutat a korábbi mérésekhez képest. A fő- és alindexek szintjén sok esetben látható mozdulatlanság, amely helyenként szignifikáns fejlődés, illetve visszalépés elegyéből adódik egy-egy tényező mentén.” (Piac és Profit  – 2024.04.18.)

"Digiméter 2024: Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés

A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt, 2022-ben pedig 41 – így kijelenthető, hogy továbbra sem látszódik érdemi változás a magyar vállalatok általános digitalizáltsági fokában. A korábban is legfejlettebbnek bizonyuló pénzügyi terület tovább érett, a többi index azonban nem tudott felzárkózni mellé, annak ellenére, hogy több részterületen is tapasztalható némi javulás.” (Trade magazin – 2024.04.18.)

"A magyar kis- és középvállalkozások digitális érettsége - a Digiméter Index: az eredmények ismertetése

A Digiméter nem akadémiai igényű és módszertani alapossággal felépített rigorózus felkészültségi vagy érettségi modellen alapul, elsősorban piaci szereplők támogatásával jött létre (témában jártas magyar tanácsadó, fejlesztő és piackutató cégek részvételével). Ugyanakkor a mérési módszertan követte a klasszikus megközelítést, 2020 során nagyjából fél évet ölelt fel az irodalomkutatás, a konceptualizálás (mérési modell kialakítása), operacionalizálás (mérhetővé tétel), a kérdőív elkészítése, szakmai validálása és a próbakérdezés.” (Vezetéstudomány  – 2023.10.06.)

"A magyar kis- és középvállalkozások digitális érettsége - a Digiméter Index: elméleti megalapozás

A cikk a vállalati digitalizáció, KKV-digitalizáció és ezek mérése kapcsán elvégzett irodalomkutatás eredményein alapul. Egy kétrészes cikksorozat első darabja, a KKV-digitalizációt kutató Digiméter kutatássorozat tág értelemben vett elméleti megalapozása. A KKV-k kapcsán az egyik leggyakrabban vizsgált témának számít a digitalizáció, a digitális fejlettség és az érettség mérése. Ugyanakkor a KKV-digitalizáció kutatása számos kihívással küzd. Egyrészt a digitalizáció a vállalatok működésének egészét érinti, másrészt a KKV-k a nagyobb cégekhez képest inkább élhetik meg nehézségként ezt a folyamatot. A cikk bemutatja, hogy mennyire sokszínű a vállalati digitalizáció területe, aminek következtében nem létezik egyetlen átfogó, általánosan elfogadott definíciója. Emiatt nem egyértelmű a KKV-digitalizáció mérése sem a szakirodalom, sem a gyakorlat alapján. A beazonosított mérések között több az eltérés, mint a hasonlóság, nem létezik bevett módszertan a KKV-érettség vagy fejlettség mérésére. ” (Vezetéstudomány  – 2023.09.02.)

"Farkasbiztos téglaház? A kkv-k információbiztonsága Magyarországon

Az informatikai és információbiztonság olyan fontos a KKV-k életében, mint a sivatagban az oázis. A vállalatok versenyké-pességéhez nagyban hozzájárul a biztonság szintje, amely terület erősen alulreprezentált a KKV-szektorban. A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, miszerint valóban megfigyelhető-e, hogy a sürgetett digitalizáció negatív hatással van az információbiztonsági szintre nézve a KKV-k életében Magyarországon. ” (Vezetéstudomány  – 2023.09.04.)

"A digitalizáció versenyképességi kérdés – Interjú Pintér Robesszel a Digimétertől

A Digiméter három éve készít kutatásokat, felméréseket a hazai KKV-k digitális felkészültségéről – ami meglepő módon az elmúlt években még a koronavírus kényszerítő hatására sem fejlődött számottevően. Mik lehetnek a digitalizációt serkentő és gátló tényezők? Miért fontos egyáltalán a digitalizáció, hogyan lehet azt túlzásba vinni? Mi lesz azzal a céggel, aminek a vezetője szigorúan elutasítja a fejlődést, és mit tehet az a cégvezető, akit a munkatársak szabotálnak? Van-e digitalizációs Szent Grál, és vajon hol jön a képbe a mesterséges intelligencia? Ezekről beszélgettünk Pintér Robesszel, a Digiméter szakmai vezetőjével a 2023 tavaszi, első mélyinterjús Digiméter kutatás apropóján.” (Minner podcast  – 2023.09.11.)

"Csődbe megy-e a céged, ha nem digitalizálódik?

Melyek a legjobb módszerek és stratégiák a digitalzációra? Hol akadnak el a magyar vállalkozások és mi kell ahhoz, hogy Te ne tartozz közéjük? Meg egyáltalán mi az a “digitalizáció” és miben kell otthon lenni manapság e téren?” (SimpleTrends Podcast  – 2023.08.31.)

"Merre tart a magyar e-kereskedelem és digitalizáció?

A legújabb Shoptet podcast, ShopTalk epizód vendége Pintér Róbert, a Corvinus Egyetem adjunktusa, a Kürt Akadémia e-kereskedelmi képzésének vezetője és a Digimeter kkv digitalizációs projektcsapatának tagja. Az izgalmas beszélgetésből rengeteget lehet tanulni, ötletet meríteni.” (Shoptet Blog – 2023.07.06.)

"Az első amerikai AI-kampánybotrány

Mentsük meg a megsemmisítésre szánt merevlemezeket – és mi lesz az adatok védelmével? Aztán: új felmérés a magyar kisvállalkozások digitalizációjáról, folytatjuk az okostemplom témánkat, szó lesz a Holdra lezuhant japán szondáról, a videójátékokba kerülő mesterséges intelligenciáról, továbbá a NEURALANGELO-ról és az első amerikai AI-kampánybotrányról.” (PosztmodeM Podcast  – 2023.07.11.)

"Mit tesz a munkaerőpiaccal a mesterséges intelligencia?

Hogyan alakítja a vállalatok munkaerőigényét a digitalizáció és a mesterséges intelligencia világa? Milyen hatással van a változás a fizikai és a szellemi dolgozók mindennapjaira? Mennyire felkészültek a hazai vállalatok? A Profession Backstage podcast hatodik adásában többek között ezekről kérdeztük vendégeinket.” (Profession.hu – 2023.08.04.)

"Digiméter 2023: a digitalizáció a szervezetről és nem a technológiáról szól

A vállalati digitalizáció csak látszólag szól a technológiáról, valójában a technológia alkalmazásának képessége, ami elsősorban a cégvezetőn, a szervezeti kultúrán és a jól definiált folyamatokon múlik. A digitalizáció célja mindig a hatékonyság növelése, emiatt alapvetően eszköz és nem cél. A Digiméter kutatássorozat a hazai kis-és középvállalkozások digitalizációját vizsgálta.” (Digital Hungary – 2023.07.2.)

"A digitalizáció mint szervezetfejlesztési eszköz

A vállalati digitalizáció csak látszólag szól a technológiáról, valójában a technológia alkalmazásának képessége, ami elsősorban a cégvezetőn, a szervezeti kultúrán és a jól definiált folyamatokon múlik – derül ki a Digiméter 2023 kutatásából.” (Tudás.hu – 2023.06.29.)

"Digiméter 2022: Vendéglátóipari KKV nyerte a BKIK különdíját

A hatékony webáruházat is üzemeltető Hunnia Kristály Kft. vendéglátóipari nagykereskedés nyerte a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara első, Digitálisan legversenyképesebb budapesti KKV by BKIK elnevezésű különdíját az idei Digiméteren, amely 2020 óta kutatja és díjazza a vállalkozások digitális felkészültségét. A különdíjat a legmagasabb Digiméter index eredményt elérő budapesti vállalkozásnak ítélik oda.” (BKIK – 2022.12.6.)

"Digiméter: volna még hová fejlődni online értékesítésben

2022 októberének közepén látott napvilágot immár harmadszor a Digiméter éves kutatásának riportja, amely a hazai kis- és középvállalkozások digitális versenyképességét vizsgálja. A digitális felkészültséget átfogóan mérő rendszer egyik fontos területe az e-kereskedelem, amely több mért dimenzióban is megjelenik. Mindent összevetve bár látszik fejlődés ezen a téren, az „értékesítés és marketing” a legkevésbé fejlett a hat dimenzió közül. Bőven volna még hova fejlődnie a hazai vállalkozásoknak, amit viszont egyre több vállalkozás ismer fel Magyarországon is.” (Kosárérték – 2022.11.2.)

"Rámértek a magyar vállalkozásokra: egy helyben topognak, de most végre történhet valami változás

A Digiméter idén is megvizsgálta a hazai kis- és középvállalkozások digitalizáltságát. A harmadik éve végzett kutatás historikus adatai alapján kijelenthető, hogy a digitális versenyképesség terén a pozitív és a negatív hatások kioltják egymást. A hazai cégek a koronavírus okozta kényszerdigitalizáció eredményeit megtartották, de nem fejlődtek tovább. ” (hvg.hu – 2022.10.18.)

"Így állnak a digitalizációval a hazai cégek

Nem történt érdemi előrelépés a hazai kis- és középvállalkozások digitális versenyképességében az elmúlt három évben a Digiméter index szerint. Várható ugyanakkor, hogy a 2022. év végén kibontakozni látszó gazdasági recesszió, a megnövekedő energiaárak és infláció hatására a cégek hatékonyság-javításba kezdenek, aminek alapvető eszköze lehet a digitalizáció és az adatvezérelt működés erősítése. A digitalizációban legfejlettebb pénzügyi területhez kellene minden téren felzárkózni a hazai cégeknek.” (MMOnline – 2022.10.18.)

"Az infrastruktúra rendben van - Figyelő interjú

Múlt héten interjút adtam a Figyelő hetilapnak a Digiméter projektünk 2022 tavaszi kutatásának eredményei kapcsán. A lapban egy rövidített verzió jelent meg 2022 júniusában, de a lap engedélyével alább olvasható a teljes interjú szövege.” (probesz.medium.com – 2022.06.20.)

"Költségvetés, kkv digitalizáció, online export

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Pintér Róbert, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa, a Digiméter projektvezetője mondja a részleteket.” (Millásreggeli – 2022.06.15)

Az interjú a felvételen 52:50-től hallható.

"Kontrollforradalom, adatvezéreltség és megfigyelési kapitalizmus

James Beniger szerint a történelem kontrollválságok és forradalmak sorozata. A legújabb kontrollforradalom hozza létre az adatvezérelt működésmódot, amely valós idejű adatgyűjtésen, algoritmusokon és automatizmusokon alapul. Ennek ígérete a hatékonyabb és versenyképesebb szervezet, elsősorban a gazdaságban. A folyamatot kétfelől éri kritika: egyrészt a megfigyelési kapitalizmus elmélete felől, amely szerint a megfigyelés inherens része a rendszernek, másrészt azok felől, akik az adatvezéreltség nem szándékolt következményeire hívják fel a figyelmet. Az externáliákra a Facebook nyújtja a legkoncentráltabb példát; a cikk bemutatja, miért és hogyan fordulnak önmaguk ellentétébe a cég eredetleg jószándékú gazdasági és társadalmi ígéretei, miközben megjelenik a visszhangkamra, a szűrőbuborék, a post-truth és a fake news világa. A cikk a hazai helyzet ismertetésével zárul; az adatvezérelt kapitalizmus kialakulásában a magyar vállalkozások lemaradni látszanak az európai (DESI) és magyar adatok alapján (Digiméter) egyaránt.” (Századvég – 2022. március)

"Lehangoló szinten a magyar kkv-k digitalizációja

Szinte teljesen reménytelen ügynek látszik a hazai kkv-szektor digitalizációjának érdemi fejlesztése, miután a szegmens digitális fejlettségét még a járványhelyzet sem befolyásolta számottevően – derül ki egy friss kutatásból.” (HWSW – 2022.05.26.)

"A Covid hatása a kkv-kra: immunisak lettek a digitalizációra

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Távmunka csupán a kkv-k negyedénél található, az ügyfélszerzés továbbra is főként személyes csatornákon zajlik, szakértői támogatás igénybevételére pedig kevéssé nyitottak a cégek. A pénzügyek területén már látható a digitális megoldások térhódítása, bár átlagban ez is csak közepes teljesítményt jelent a Digiméter Covid ’22 Indexe alapján.” (DigitalHungary – 2022.05.25.)

"Immunisak lettek a digitalizációra a vállalkozások

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Távmunka csupán a kkv-k negyedénél található, az ügyfélszerzés továbbra is főként személyes csatornákon zajlik, szakértői támogatás igénybevételére pedig kevéssé nyitottak a cégek. A pénzügyek területén már látható a digitális megoldások térhódítása, bár átlagban ez is csak közepes teljesítményt jelent a Digiméter Covid ’22 Indexe alapján.” (MMOnline – 2022.05.30.)

"Kezd látszani a digitalizáció hatása a kkv-knál

A magyar kkv-k egyre nagyobb hányada használja a digitális megoldásokat, főleg a pénzügyek esetében.” (Belföldi Hírek – 2022.05.29.)

"A kényszerdigitalizáció sem hozott áttörést

A koronavírus két éve is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között.” (Jövő Gyára – 2022.05.27.)

"Internet Hungary: Egyre tudatosabbak a felhasználók, de még van hova fejlődni

2000-es évek közepe óta tapasztalható, hogy a sales tevékenységekben nagyobb figyelmet kap a fogyasztók lelke, pszichéje és viselkedése, illetve az azokat befolyásoló hatások. Hogyan viselkednek ma a fogyasztók, milyen hatások érik őket tanulmányok, gyakorlati megvalósítások formájában követhettük nyomon az idei Internet Hungary konferencia központi témája a viselkedési közgazdaságtan, Business of Hungary blokkjának előadásain és beszélgetésein.” (DigitalHungary – 2021.10.27.)

"Digiméter: látszólag megtorpant a kkv-k digitalizációja

2020 után idén is felmérték a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációját. A fő index 40-es értéke a 100-as skálán nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amelyek hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik. A hazai digitalizációt ugyanakkor furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket. Kivételek természetesen akadnak, ezért is hívta életre a mérés mögötti konzorcium 2021-ben a Digiméter-díjat, hogy kiemeljék a követendő példákat.” (IoT Zóna – 2021.10.14.)

"Megakadt a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációja?

Friss kutatás szerint a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációja nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (ZAOL – 2021.10.14.)

"Látszólag megakadt a hazai kkv-k digitalizációja

A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket.” (IT Café – 2021.10.13.)

"Sokszor vaktában szórják a pénzt a neten a kkv-k

A hazai kis- és közepes vállalkozások mintegy fele fordít figyelmet a digitális marketingre, de döntő többségüknél hiányzik az előre átgondolt stratégia – derült ki az idén tavasszal készült Digiméter kutatásból.” (IoT Zóna – 2021.07.15.)

"Találomra költik a pénzüket a neten a magyar cégek, már amelyik egyáltalán hajlandó ilyesmire

A magyarországi kis- és középvállalatok közel fele végez valamilyen online csatornán marketingtevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költi a pénzét – derül ki a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) 2021 tavaszi méréséből, amely ezúttal célzottan a kkv-k marketingaktivitását vizsgálta. A friss adatok azt is megmutatják, hogy a módszeresség hiánya sokaknál hogyan “ég bele a rendszerbe”: mivel az átgondolatlanul elindított kampányok kiértékelése sem professzionális módszerekkel történik, ez megnehezíti a következő etapok tudatos tervezését.” (Hvg.hu – 2021.06.16.)

"Ez tényleg súlyos: ész nélkül szórják ki a pénzüket a magyar kisvállalkozók

A magyarországi KKV-k közel fele végez digitális marketing tevékenységet, ám döntő többségük előre átgondolt stratégia híján, lényegében találomra költ – derült ki egy friss kutatásból. Emellett a kampányok utólagos kiértékelése és általában a marketing célú adatok kezelése sem professzionális módszerekkel történik, ami nyilvánvalóan megnehezíti a tudatos tervezést. A kutatás azt is vizsgálta, hogy a vállalatok terveznek-e javítani a helyzeten.” (Pénzcentrum – 2021.06.16.)

"Mutatjuk, hogy mi az, amivel a koronavírus sem bírt el

A március közepén hirtelen jött járványügyi korlátozások gyors döntésekre kényszerítették a hazai kkv-k vezetőit, akik a tevékenységük jellegétől függően elsősorban az otthoni munkavégzés (home office) és a digitális ügyfélszerzési csatornák irányába mozdultak. A Digiméter kutatása szerint a megkérdezett vállalkozások 65%-a alkalmazta a távmunkát a korlátozások bevezetése után, de ezen belül az infokommunikációs területen tevékenykedő cégeknél 94% volt ez az arány, míg a kereskedelmi szektorban csak 58% – bár itt volt a legnagyobb a növekedés. A home office lehetőségét a cégek több mint fele tervezi fenntartani a korlátozások megszűnése után is.” (DigitalHungary – 2020.07.07.)

"Hazai digitalizáció: nagy lendület, kis hatásfok

A Digiméter mintegy nyolcszáz hazai kkv körében végzett felmérésének célja egy reprezentatív index, a Digitális Versenyképességi Mutató létrehozása, illetve annak hosszú távú, folyamatos mérése és publikálása. Az idén augusztus végén indult adatfelvétel során hat témakörben mérték fel a vállalkozások digitális képességeit: digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, illetve informatikai biztonság.” (DigitalHungary – 2020.10.08.)

"Bajban vannak a hazai kkv-k, ha otthon ragadnak a dolgozók

Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve Budapest és a vidék között – derül ki egy felmérésből.” (HWSW – 2020.07.07.)

"Tart a digitalizáció-nihil a hazai kkv-knál

A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt, 2022-ben pedig 41 – így kijelenthető, hogy továbbra sem látszódik érdemi változás a magyar vállalatok általános digitalizáltsági fokában.” (HWSW  – 2024.04.18.)

"Kevesen tudnak felnőni a feladathoz: elképesztő lemaradásban a magyar munkahelyek

A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt, 2022-ben pedig 41 – így kijelenthető, hogy továbbra sem látszódik érdemi változás a magyar vállalatok általános digitalizáltsági fokában. A korábban is legfejlettebbnek bizonyuló pénzügyi terület tovább érett, a többi index azonban nem tudott felzárkózni mellé, annak ellenére, hogy több részterületen is tapasztalható némi javulás.” (Pénzcentrum  – 2024.04.18.)

"Digiméter 2024: Digitális felzárkózás helyett visszarendeződés

A Digiméter az adatok összehasonlíthatósága érdekében a már megszokott módon közel 50 kérdéssel, 6 területen vizsgálta a cégek digitalizációját (Digitális jelenlét, Digitális mindennapok, Vállalkozásvezetés, Értékesítés és marketing, Digitális pénzügyek, Informatikai biztonság). A telefonos adatfelvétel 2024 februárjában zajlott, a 600 cégből álló, többszörösen rétegzett minta reprezentálja a hazai kis-és középvállalkozásokat, az 5-249 fős és a 10 millió – 18 milliárd forint közötti árbevételű cégekre vonatkozóan.” (BDPST24.hu  – 2024.04.18.)

"Ha a cégvezető nem hisz benne, akkor kudarcra van ítélve a digitalizáció

2020 óta veszek részt a Digiméter kutatássorozatban, ami alapján jól látszik, hogy Magyarország és a magyar kkv-k európai összevetésben lemaradtak a digitalizációban. Amikor erről a témáról beszélgetek újságírókkal, mindig az az egyik első kérdés, hogy mi lehet ennek a lemaradásnak az oka? Ez a kérdés minket is nagyon érdekel a Digiméter projektben, így 2023 tavaszán rendhagyó módon nem a cégek felkészültségét mértük fel általában vagy valamilyen részterületen, hanem annak mentünk utána, hogy egyáltalán mit jelent a vállalati digitalizáció, mitől lehet sikeres vagy sikertelen és mennyiben speciális a magyar helyzet, mi magyarázhatja a lemaradásunkat. “ (G7 – 2023.07.16.)

"Digiméter: sikeres digitalizáció 12 tételben (1. rész)

Új cikksorozat indul a Kosárértéken: sorra veszi a hazai kis-és középvállalkozások digitalizációját gátló és serkentő tényezőket a Digiméter 2023 tavaszán készült kutatása alapján. Célunk, hogy segítsünk a hazai vállalkozásoknak jobban megérteni: mitől lesz siker vagy kudarc egy vállalati digitalizációs projekt. Ez a cikksorozat első, bevezető része.” (Kosárérték  – 2023.07.13.)

"Digiméter kutatássorozat: a digitalizáció nem a technológiáról, hanem a szervezetről szól

A Digiméter 2023 áprilisában és májusában végzett kvalitatív, mélyinterjús kutatást 24 szakértő és kkv vezető megkérdezésével. A kutatás célja annak kiderítése volt, hogy mi serkenti vagy gátolja (a magyar) kis-és középvállalkozások digitalizációját. A 2020 óta futó kutatássorozat szerint ugyanis az elmúlt években nem változott érdemben a hazai kkv-k digitalizációjának szintje, így kiemelt fontosságú megérteni, hogy hogyan látják a cégek a digitalizációt, mi akadályozza a fejlődést és mi támogatja azt.” (Trade Magazin – 2023.06.30.)

"A járvány sem adott lökést a hazai cégek digitalizációjának, sok még e-mailt sem használ

A magyar kkv-szektor digitális fejlettsége majdnem olyan rossz, mint a Covid előtt volt, az EU-ban a sereghajtók közt van.” (HVG360 – 2023.05.11.)

"Idén a Digiméter és az Intren különdíjával hívták fel a vállalkozások figyelmét a digitális marketing fontosságára

A Lumenet kapta a frissen megalapított, legjobb online marketingért megítélt díjat. A Digiméter 2022-es kutatása szerint a hazai kis- és középvállalkozások csak elvétve alkalmaznak online hirdetéseket, de mint azt az Intrennel közösen átadott díjuk is jelzi, akadnak azért üdítő kivételek. Idén november 17-én adtják át a Digiméter-díjakat.” (BDPST24 – 2022.11.28.)

"Nehéz lesz a versenyképességet növelni, amíg csak buta csőként használják a vállalatok az informatikát

Három éve egyhelyben toporog a hazai kis- és középvállalatok digitális versenyképességét mérő Digiméter indexe a legfrissebb, idén október közepén publikált eredmények alapján. 2022-ben egy száz fokú skálán 41-es értéket mutat az index, míg a megelőző két évben 40-et. Az adatokat látva úgy tűnik, hogy az informatika olyan közművé vált a kkv-k számára, aminek csak nagyon lassan változik a használati módja. Támaszkodnak rá, de megszokták mit hogyan csinálnak és ettől nehezen térnek el.” (G7 – 2022.11.4.)

"Digitalizáció: reménytelennek tűnnek a hazai kkv-k

Jöhet akár járvány, recesszió, a magyar kis- és középvállalatok digitális versenyképessége stagnál, látszólag semmi sem ösztökéli a cégeket arra, hogy a digitalizáció útján javítsák versenyképességüket – mutat rá egy frissen publikált felmérés.” (HWSW – 2022.10.18.)

"Lehet-e trójai faló a számlázás és fizetés a vállalati digitalizációban?

A vállalati digitalizáció felértékelődését jól jelzi, hogy egyre több konferencia, esemény foglalkozik a témával. A Portfolio nemrég tartotta kifejezetten digitális transzformációs konferenciáját. Az IVSZ áprilisi Smart konferenciáján dedikált kerekasztalban foglalkoztunk a témával. De megjelent ágazati eseményeken is a digitalizáció, a 3. Proptech konferencián május végén szenteltünk a digitalizációs kérdéseknek egy kerekasztalt az ingatlanszakma kihívásait vizsgálva. Végül a napokban lezajlott Business Fest részeként megrendezett IT Festen is kiemelt szerepet kapott a digitalizáció témája.” (G7 – 2022.06.17.)

"A digitalizáció érték, ami forintosítható

Ma már nem kérdés, hogy a cégeknek – és ez érvényes a mikro-, kis- és középvállalkozásokra is – számolniuk kell a digitalizációval. Aki kimarad, az lemarad. Egyre több céges folyamat válik digitalizálttá, általános munkafázisok, mindennapi feladatok automatizálhatók. Ez nemcsak az egyes területeken dolgozó kollégák munkavégzésében hoz könnyebbséget, hanem hatással van a vállalkozás teljes működésére és értékére is. Mérhető-e mindez? Hogyan ragadható meg a digitalizáltság értéke? Ennek jártunk utána.” (DocuWorld – 2022.06.10.)

"Digitalizációról a Proptech konferencián

2022. május 25-én rendezték meg a harmadik hazai proptech konferenciát, amely az ingatlan tervezéssel, építéssel, bérléssel, bérbeadással, üzemeltetéssel stb. kapcsolatos technológiai trendekkel és innovációkkal foglalkozott.” (probesz.medium.com – 2022.06.01.)

"Immunisak lettek a magyar vállalkozások a Covid-hatásra, csak sajnos nagyon rossz értelemben

A koronavírus-járvány az elmúlt két évben kényszerdigitalizációba vitt bele a közoktatástól az egészségügyön át az ügyfélszolgálatokig szinte minden területet. De még ez a nyomás és ez a két év sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből.” (HVG – 2022.05.26.)

"A pandémiás kényszerdigitalizáció sem fogott ki a magyar kisvállalkozásokon

Gyorsabban szereztek immunitást a digitalizációval, mint a Coviddal szemben.” (BitPort – 2022.05.26.)

"A Covid hatása a kkv-kra: immunisak lettek a digitalizációra

A koronavírus okozta kényszerdigitalizáció két éve sem volt elegendő ahhoz, hogy a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata széles körben elterjedjen a magyar kis- és középvállalkozások között – derült ki a Digiméter 2022. tavaszi felméréséből. Távmunka csupán a kkv-k negyedénél található, az ügyfélszerzés továbbra is főként személyes csatornákon zajlik, szakértői támogatás igénybevételére pedig kevéssé nyitottak a cégek. A pénzügyek területén már látható a digitális megoldások térhódítása, bár átlagban ez is csak közepes teljesítményt jelent a Digiméter Covid ’22 Indexe alapján.” (Prím Online – 2022.05.30.)

"Digiméter: nem érdemes kicentizni a digitális fejlesztéseket

Nagyon sok kitörési lehetőség van még a kkv-k digitalizációjában a Digiméter legutóbbi kutatása szerint. Bár a két évvel ezelőtti járványhelyzet hozott egyfajta felfutást, de 2021-ben már megtorpanást jelzett a hazai üzleti körkép.” (TrendFM – 2022.04.25.)

"Digiméter: a pénzügyek területén látható a digitális megoldások térhódítása a magyar kkv-k körében

A digitális megoldások térhódítása a pénzügyek területén látható a magyar kis- és középvállalkozásoknál (kkv-k), míg körükben a távmunka, valamint a digitális kommunikációs és vállalati eszközök használata nem terjedt el széles körben.” (Infotér – 2021.10.27.)

"Sokkhatások és állami kényszer viszi előre a magyar vállalkozások modernizációját

Az Európai Unió Digital Economy and Society Index (DESI) rendszeres méréseinek köszönhetően évről-évre látható, hogy Magyarország hol tart a digitalizációs versenyfutásban. Az öt dimenzióban mérő DESI adatai alapján beazonosítható, hogy leginkább a digitális technológiák integráltságában maradunk el az EU átlagától, ami a vállalkozások digitális felkészültségét összegzi.” (G7 – 2021.10.27.)

"Kettőségek a kkv-k digitalizációjában

A kis- és középvállalkozások digitális fejlesztéseinél tetten érhető egyfajta kettősség, amelyet a legfrissebb Digiméter kutatás is megerősített.
Míg a cégek döntéshozói és munkavállalói magánemberként az internethasználatukban és az okoseszközök alkalmazásában feltehetően nem térnek el szignifikánsan a hazai átlagtól, addig a cégüknél, illetve a munkahelyükön mégis sokszor megelégszenek a meglévő folyamatokkal és az analóg megoldásokkal.” (TrendFM – 2021.10.25.)

"Megakadt a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációja?

Friss kutatás szerint a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációja nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (Kisalföld.hu – 2021.10.14.)

"Digiméter: látszólag megakadt a hazai KKV-k digitalizációja

A Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (Kosárérték – 2021.10.14.)

"Lefékeződött a hazai kkv-k digitalizációja

A Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest.” (HWSW – 2021.10.13.)

"Otthon mindenki az internet császára, de a munkahely ajtaján belépve ezt sokan elfelejtik

A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként használják a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat, addig munka közben sokszor nélkülözik azokat – ez derül ki a Digiméter kutatássorozat kedd délután bemutatott friss adataiból. A százas skálán számolt index idén is 40 ponton áll, tehát látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az elemzők szerint azonban az adatok mélyére nézve több apró elmozdulást látni, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” (HVG – 2021.10.13.)

"Hogy állnak a hazai kkv-k digitális felkészültség és a marketing terén?

A Media1 podcast- és rádióműsorának vendége volt Kis Ervin Egon e-kereskedelmi szakértő, a Digiméter kutatássorozat ötletadója és Donáth Fruzsina, a hazai kkv-k digitális felkészültségével foglalkozó kutatás felelőse.” (Media1 – 2021.08.15.)

"Digitális marketing: kiaknázatlan lehetőségek sora? – A Digiméter kutatás tanulságai

Céged működésének ma már majd’ minden területe digitalizálható: még ha fizikai készlettel dolgozol, annak nyilvántartása is simán történhet a felhőben, a pénzügyi adminisztrációról nem is beszélve. Illetve itt a PARKban ez utóbbiról beszélünk a legtöbbet, de nem most: ezúttal azt a területet vizsgáljuk a Digiméter kutatás éles fényében, melynek segítségével piacra viszed a termékedet, ez pedig a marketing.” (Számlázz.hu Park – 2021.06.17.)

"Van hová fejlődniük a hazai kkv-knak a digitális marketing terén

A 2020-ban indult Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) kutatássorozat célja, hogy hosszú távon, évente végzett átfogó felmérésekkel vizsgálja a hazai KKV-szektor digitális versenyképességét, valamint annak fejlődési lehetőségeit. A legfrissebb, 2021 áprilisában végzett kutatás a KKV-k online marketingtevékenységét vizsgálta az INTREN szakértői segítségével. Az országosan reprezentatív felmérést 5-249 főt foglalkoztató, 100 millió Ft és 18 milliárd Ft közötti árbevételű cégek körében, telefonos adatfelvétellel, 200 cégből álló mintán végezték.” (Marketing&Média Online – 2021.06.17.)

"Megakadt a hazai kkv-k digitalizációja?

 Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik.” Millásreggeli – 2021.10.27.)

"Furcsa kettőség a kkv-k digitalizációjában

A kis- és középvállalkozások digitális fejlesztéseinél tetten érhető egyfajta kettősség, amelyet a legfrissebb Digiméter kutatás is megerősített. Míg a társaságok döntéshozói és munkavállalói magánemberként az internethasználatukban és az okoseszközök alkalmazásában feltehetően nem térnek el szignifikánsan a hazai átlagtól, addig a cégüknél, illetve a munkahelyükön mégis sokszor megelégszenek a meglévő folyamatokkal és az analóg megoldásokkal.” (IoT Zóna – 2021.10.25.)

"Így állnak a hazai kkv-k a digitalizációval

A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket. Kivételek persze akadnak, ezért is hívta életre a mérés mögötti konzorcium 2021-ben a Digiméter-díjat, hogy kiemeljék a követendő példákat.” (MMOnline – 2021.10.14.)

"Megakadt a magyar cégek digitalizációja

A Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró eltérésre lehetünk figyelmesek, amik hosszabb távú változások előszelét is jelenthetik. A hazai digitalizációt furcsa kettősség jellemzi: miközben az alkalmazottak és cégvezetők magánemberként a legmodernebb digitális eszközöket és szolgáltatásokat használják, addig munka közben sokszor nélkülözik ezeket. Kivételek persze akadnak, ezért is hívta életre a mérés mögötti konzorcium 2021-ben a Digiméter-díjat, hogy kiemeljék a követendő példákat.” (Piac &Profit – 2021.10.13.)

"Nem jellemző a tudatosság a kkv-k digitális marketingtevékenységére

A magyarországi KKV-k csupán fele végez digitális marketing tevékenységet, viszont döntő többségük előre átgondolt stratégia nélkül dönt a költésekről. A vállalatok körében a legnépszerűbb platform a Facebook – derül ki az átfogó Digiméter kutatásból.” (Világgazdaság – 2021.07.05.)

"Az értéknövelő cégek tudnak okosan digitalizálni – interjú Kis Ervin Egonnal

Korlátlan konkurenciát vagy korlátlan lehetőséget hoz el a digitális világ? Attól függ, ki mennyire felkészült. A magyar kkv-szektorban egyelőre nem a mesterséges intelligencia és a big data megoldások bevezetésében kell gondolkodni, hanem az online jelenlét legegyszerűbb szabályait kellene betartani Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting vezető tanácsadója szerint. ” (DigitalHungary – 2020.12.08.)

"A Digiméter megmérte: nagy lendülettel, de kis hatásfokkal állnak át a magyar vállalkozások

A hazai kkv-szektor nagy része az elmúlt hónapokban még csak elindult a digitalizáció útján – derül ki a Digiméter 2020-as kutatási jelentéséből, amely szerint a nagyobb cégek előrébb járnak, mint a kisebb vállalkozások. Az adminisztrációs folyamatok terén egész jól állnak a magyar piaci szereplők, de az értékesítés és marketing a legtöbb hazai cégnél még javarészt múlt századi eszközökkel folyik. A kutatásból az is kiolvasható: Magyarországon a legnagyobb innovációs motivátor a NAV.” (HVG – 2020.10.08.)

"Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára - a koronavírus árnyékában mérjük fel a hazai digitális gazdaságot

A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni. A Smart Commerce Consulting kezdeményezésére, az eNET-tel és a Reacty Digitallal együttműködésben most induló kutatássorozat ezt a folyamatot fogja hosszú távon monitorozni.” (SmartCommerce Blog – 2020.05.19.)

"A koronavírus nyertese a home office

Lezárult a Digiméter projekt bevezető kutatása, amely során a koronavírus–járvány hazai kis- középvállalkozásokra gyakorolt hatását kívántuk felmérni. Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve a Budapesten és a vidéken működő vállalkozások között. ” (Reacty.Digital – 2020.07.07.)

"A hazai kkv-k digitalizációja egy helyben toporog

A magyar kis- és középvállalkozások számos területen lemaradnak a lakossághoz képest, nem használják ki a munkavállalóik meglévő digitális készségeit.” (Világgazdaság – 2021.10.13.)

"Ha egyet akarsz lendíteni a cégeden, ezzel tedd!

Közeledve az év vége felé az ember jogosan teheti fel magában a kérdést, hogy hova szeretne eljutni az újévben, milyen területeken szeretné fejleszteni a vállalkozását. Ha limitáltak is a lehetőségeid, egy dologba biztosan érdemes fektetned: a vállalkozásod adminisztrációjának a modernizálásába! Hogy miért? Mert komoly előnyt szerezhetsz vele a versenytársaiddal szemben! Mutatjuk, hogy miért és hogyan!” (Számlázz.hu – 2020.12.17.)

Az oldalon lévő tartalmak a Creative Commons 2.5 licenc feltételeinek megfelelően szabadon terjeszthetők.
Adatvédelmi nyilatkozat