Út a díjhoz

Bemutatjuk a 2021-ben először átadott Digiméter-díj nyertesét, a BonAir BG Kft-t és ügyvezető-tulajdonosát. Grabarits Ildikó megosztotta velünk pályája főbb állomásait és vállalkozása mérföldköveit.

“A húszas éveim elején már kiderült, hogy több terület is érdekel, nem szeretnék csak íróasztal mellett üldögélve munkát végezni, számokat mazsolázgatni, bürokratikus feladatokat ellátni a gazdasági képzettségemmel, hanem az engem oly vonzó kereskedelem, külkereskedelem területén is kipróbálom magam.

Óriási szerencsém volt több szempontból is, az akkor a lakosság körében még szinte ismeretlen piacon háztartási klímák importjával és értékesítésével kezdhettem foglalkozni. Rövid idő alatt bizonyítottam rátermettségemet, tulajdonosi, vállalkozói szemléletemet és a cég, aminek alkalmazásában álltam, egy holding stratégia elemeként önálló kereskedelmi kft-t alapított, társtulajdonos lehettem és az ügyvezetési feladatait is rám bízta. Ott nagyon kellett bizonyítanom az úszás tudásom, mert igazán mélyvízbe kerültem. Amennyire eleinte lubickoltam, később a holdingban fennálló ellentmondások és feszültségek miatt pedig fuldokoltam. A céget befullasztották, működését ellehetetlenítették.

A műszaki és kereskedelmi területen szerzett jártasságom alapján a levegőminőség javítására fókuszálva alapítottam saját vállalkozást 1996-ban, ami disztribútora lett a svájci BONECO párásító és légtisztító készülékeinek. Hosszú évekbe telt, amíg a vállalkozás önmagát tudta finanszírozni, nem kellett máshol is teljesíteni, tőkét kovácsolni hozzá. Első gyerekként tekintek rá, mint aggodalmaskodó anya, aki mindig jót akar, s vele lenni.

Hárman dolgoztunk, amikor megszületett a kislányom, aki mellett már igazán nagy kihívásként éltem meg a több szerepkörben való helytállást. Akkor még sem a későn szülés, sem az üzletanyuság egyáltalán nem volt trendi, anyukák 3 évig babázgattak otthon. A számomra unalmas játszótéri háztartásbeli trécseléseikből ki is maradtam, mert nekem még a bevételteremtő bizniszt el kellett látnom, s a gyerekfelügyelet mellett azon pörögtem, hogy a szezonálisnak számító termékkört milyen egész éves megélhetést biztosító termékekkel kellene kiegészíteni, új termékeket, külföldi beszállítókat találni, s a hazai nagykereskedelmi értékesítésére kereskedelmi partnereket és kollégákat toborozni.

Így lett aztán két divíziója a cégnek:

  • az egészséges levegő megteremtése – párásító, légtisztító, párátlanító készülékekkel
  • egészséges ételek készítése praktikus konyhai kisgépekkel, eszközökkel

Nemcsak terméket kell találni, amit tudunk értékesíteni, hanem vállalkozóként a gazdasági, marketing, HR, műszaki- IT területeken is helyt kell állni, az ott történő rohamos fejlődéssel lépést tartani és még a hatósági előírásoknak is megfelelni.

A nagykereskedelem mellé kiskereskedelmi tevékenységet, ahhoz webáruházat fejlesztettünk. Folyamatosan kell képezni magam és a kollégáimat online marketing területen, lépést tartani a technológiai trendekkel, fejlődéssel – állandó tanulásban vagyunk.

Az önfejlesztést, munkatársaim fejlesztését is rendkívül fontosnak tartom.

Rendszeresen több kontroll információt, adatot figyelek, ERP-ből kinyert kimutatások mentén hozok meg döntéseket. Azt tapasztalom, hogy az emberi tényező, ami az adatbevitelért felelős, sajnos egy gyenge pont, ezért szívesen látnám a teljes automatizmust. Az ember is hibázhat, a gépek is, ám az emberi negatív tényezőkbe, a gondolkodás hiányába már mérhetetlenül belefáradtam, ezért tudatosan keresem jó ideje az alternatív, minél inkább gépesített megoldásokat.

Ám azt is látom, hogy hiába ez az óriási, rohamlépéses technológiai fejlődés, az ügyfelek is még valódi ügyfélszolgálatot akarnak, no meg sokszor bejönni, megnézni, megtapogatni a termékeket, tanácsunkat kérni, amivel magánszemélyként egyet is értek.

Műszaki menedzser kollégám és rendszergazdánk választja ki a működésünket támogató szoftvereket, az ő érdemük a digitalizáció és nagy meglepetésemre elnyert Digiméter-díj is.

Korábban is működött már VPN-es távmunka nálunk, ám a Covid és üzletbezárás miatt az üzleti működésünk, fizikai jelenlétünk átalakult, volt szervezni és betanítanivaló bőven.

Az idei jótállási idő- és jegyváltozás, a pénzügyi és könyvelési adatfeldolgozás is újabb fejlesztéseket kényszerít ki, ezeken dolgozunk még most a Q4-ben is, a webes jelenlét fejlesztése mellett.

A változás állandó, ezt elfogadtuk és lépést tartunk, amit lehet, azt igyekszünk szoftverek igénybevételével megoldani.”

Grabarits Ildikó
BonAir BG Kft., ügyvezető-tulajdonos

 

A Digiméterről

A Digiméter – Digitális Versenyképességi Mutató 2020-ban indult mérési rendszer, amely két évtizedes digitalizációs tapasztalattal rendelkező szakemberek részvételével, a SmartCommerce Consulting, a Reacty Digital, az eNET és a Virgo megvalósításában, valamint a Számlázz.hu főtámogatói és a Vodafone Business, a Simplepay by OTP Mobil, valamint az Intren kiemelt támogató részvételével jött létre. További partnerek: Cégjelző – mint támogató; MKIK Modern Vállalkozások Program – mint szakmai partner, Digital Hungary és HVG – mint médiapartnerek. A mérések eredményei elérhetők a program honlapján: https://digimeter.hu/. A mérések közzététele után az “Én Digiméterem” menüpont alatt a kutatásban részt nem vett kkv-k is kitölthetik a kérdőívet és hozzá mérhetik magukat a versenytársaikhoz az adott területen.

Sajtókapcsolatok, interjúszervezés:

Tordy Zsuzsanna, 30/815-4956, tordy.zsuzsanna@smartcommerce.hu

Kapcsolódó letöltések

Digiméter logo, PNG Digiméter logo
PNG fájl
21 KB
Digiméter logo, SVG Digiméter logo
SVG fájl
3 KB

 

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Az oldalon lévő tartalmak a Creative Commons 2.5 licenc feltételeinek megfelelően szabadon terjeszthetők.
Adatvédelmi nyilatkozat